Ahad, 24 Julai 2011

kalau korang nak twu..ni eika.. budak ni bersahabat ngan mimi..memang kamcing sangat.. juga budak asmara..eh, budak asrama..tersilap plak..huhu... dia ni suka bebeno bawak henset gi sekolah.. kena rampas nanti padan muka.. haha... nak mesej ngan buah hati laa tu... huhu.. aritu ade spotcheck.. tapi kelas sebelah dulu.. cuak muka dia.. kelam kabut..mane nak sorok henset ni.. last2 cikgu tak check pon kelas kitaorang.. pelik kan..?? ini kerana fara da tabur garam, gula, ajinomota, maggi cukup rasa dan segala perencah di sekeliling kawasan kelas kami.. hehe... gurau saja...=) dulu, fara kenal eika ni..dia seorang yang pendiam...tapi..bila dah kenal dia betol2...tak boleh go.. yang tak boleh go nye time dia ketawa... terkujut fara mendengarnye.. takde kuat lagi ke..?? cover sikit weh.. =D
eika...eika...

lembut~ je...

ayunye... siap buat peace... dia memang sukakan kedamaian..tak suka gaduh2 ni...tak baik memutuskan hubungan yang sudah terjalin..apa lagi bergaduh sesama kaum... ape nak jadi la wei..?? haha,, ni fairuz... lelaki..??? bukanlah... korang tak nampak ke dalam gambar tu..?? dia pakai songkok ke..?? ape la weh..?? haha.. nama nye siti fairuz ye..bukan mohd fairuz... jangan tersalah sudah la.. korang twu..?? dia ni... lembut je orangnya.. bak gadis melayu terakhir..haha.. salah sorang laa kot.. dia ni..cakap pon tak keluar suara dia.. susah nak dengar apa yang dia nga cakap..tapi bila semua diam..baru dengar ape yang dia cakap.. dahsyat seh..haha... dia ade adek..nama adek dia..'aiz'..aiz ni..hensem...terjatuh hati aku kat dia... hahaha... tapi sayang..dia masih di sekolah tadika... lama lagi lah.. ape cer bercinta ngan budak tak matang lagi ni weh..?? haha.. gurau.. tapi tak dinafikan..hensem.. lebih hensem dari justin bieber... haha.. korang na twu pasal fairuz lagi..?? dia ny peminat nombor 1 k-pop.. korang tanye je dia pasal k-pop..mesti dia twu.. tarian k-pop, lagu2 k-pop, pelakon, artis2 k-pop.. semua dia twu laa..(agaknye la..) haha..  go k-pop..!

adila...

ini dila.. salah sorang classmate fara.. dia ny.. berkawan baik dengan lily.. tapi.. fara tengok sekarang dia lebih rapat ngan masita.. tah laa.. dila ni, pandai pakai selendang.. macam2 cara dia boleh pakai..fara rasa pon cam nak blajar ngan dia.. cane dia lilit2 selendang tu.. hehe... fara reti jugak pakai selendang tapi tak sepandai dia... fara tau yang simple2 je.. yang dah biase orang tengok.. haha.. sejak dua menjak ni kan.. dia ny.. asik nyanyi lagu yang ade dalam cerita annissa je.. best sangat ke..?? tah laa.. hobi dia kot.. fara pon suke nyanyi gak.. haha.. kita sama lah dila.. haa... fara nak cerita skit, semalam ade majlis tunang cousin fara, and fara nampak dila datang.. pelik la.. dila datang..?? mane dia tau ade majlis tunang kat sini.. rupe2nye dia rombongan sebelah lelaki punye... pastu jumpe wan plak.. lagi la pelik.. last2 dila cakap, wan,fara and dila sedara... ha..?? fara tak menau pon..hahaha... kelakar la... ape laa... fara juz kenal dila ngan wan kawan je.. haha... tah camne hubungan kiteorang pas ni.. hanya sekadar kawan..?? aicehwaa... haha

Lily-mu..

haa... ni laa lily-mu... bukan yang kat cerita kappa mickey tu.. tapi ny lily-mu versi sungai rambai,melaka punye.. haha... tengok la gambar dia tu... takde besar lagi ke sunglass tu..?? hehe.. nama dia norlily shirily binti azali... banyak betol 'li'.. nak wat cam ne..?? dia memang sudah diberikan nama tu sejak azali lagi.. hehe.. gurau je.. lily ni.. cantek orangnye.. nak usha..?? ta boley! dia ny da berpunye... ape korang tak pikir ke..?? kalau orang lawa cam dia ny mestilah da ade yang punye.. ape daa... tapi..tangan dia kecik je seyh.. cam takde daging... fara tak tahu dia makan berapa kali sehari gaknye..fara rasa dia patot makan calcium yang kat tv tu laa.. eh..?? tapi tu untuk tinggi... salah tafsir pulak.. dia ni daa takyah tinggi daa.. cukuplah ketinggian yang dia da capai setakat ni.. bukan ape, fara takot..semakin lama dia tinggi, semakin keding la dia.. oleh itu, kalau kau nak tinggi kena lah bagi badan tu berisi sikit ye..?? barulah... pppeeewwwiiittt... haha... sory lau tersalah cakap... gurauan semata-mata...

gadis cermin...

twu tak ni sape..?? haa.. ni laa ayun... salah sorang dari kawan fara yang fara sayang... nama penuh dia norhairunnisa... tapi dia ade nama glamor..'gadis cermin'..haha...dia diisytiharkan oleh guru sains kami iaitu puan rohana bt sulaiman.. hehe..sebab ape dia dipanggil gadis cermin..?? sebab... dia suka tengok cermin di dalam kelas.. hehe.. biasa la tu.. perempuan.. mesti mnjaga kecantikkan dan kekemasan.. betol tak..?? haha.. kalau dia rasa tudung sekolah dia macam tak betol je dia tengok cermin... kalau muka dia macam ade something pon dia tengok cermin.. tapi takde laa setiap masa.. jika perlu je..hehe..kebanyakkan orang pikir, orang yang selalu tengok cermin ni bajet lawa... oit! don't say, don't say... ayun bukan camtu okey..?? dia seorang gadis yang sempoi... cool jep.. haha.. wat pe nak jadi perempuan bajet lawa kalau dia da lawa..?? macam ayun... =))
okeylaa.. sampai sini je cerita tentang ayun... the end...

mimpi...


taw takk..?? malam tadi fara tidur awal sebab selsema... lepas tu.. fara bermimpi... mimpi yang sangat.. sangat indah... wwaahh.... patut la fara tidur lena je semalam.. mimpi yang indah menjelma.. haha.. mimpi nya begini...
masa tu fara pergi ke sek.men.keb.kangkar pulai.. kat situ fara jumpa ikmal.. mula2 pandang je... pastu fara patah balik pergi kat ikmal.. and fara cakap ngan dia..''kenapa tak call..?? kan fara sroh call-me-back aritu..?? kedekut seh.. selalu fara je yang call mal..''
dia cuma senyum je.. pastu kitaorang jalan2 sampai kat satu restoran.. tengah seronok2 jalan2 bersama, cikgu pulak nampak.. cikgu tu pon tegur kitaorang..''tak payah la nak bergurau-gurau senda kat sini..'' kitaorang nak cover, fara pon cakap kat ikmal..''dik, kau na makan apa..?? pat la akak belanje.." dari couple bertukar menjadi adek kakak plak... na cover punye pasal.. haha.. mimpi2... tiba2 ade suara datang...''kak, bangun... dah siang...'' arr... rupenye suara adek fara.. dia kejot fara sroh bangun... ish! kacau laa...mimpi tu tak sempat di habiskan... tergantung... ish... nak tidur balek, nak sambung lagi mimpi tu...tapi.. tak boleh tidur da... takpe.. malam ni.. berusaha mimpi tu lagi.. haha...

haa~haa~hhaaccuumm..!!




arr... gatalnye hidung..! mata pun jadi sepet... adoi... nak buat kerja pon susah.. mula2 sakit tekak.. pastu terus kena selsema.. dah la ade majlis pertunangan cousin.. adoi.. spoil la.. tak selesa gile.. nanti orang ingat fara pembawa virus plak.. time majlis plak fara kena jadi photographer... adoi.. na lawa kejap pon ta boleh.. time makan..hhhaaacccuuummm....!!! time nga rewang pon..hhhaaacccuuummm..!!! stiap masa... hhhaaacccuuummm..!!! hhhaaacccuuummm...!!! dan hhhaaaacccuuummm...!!!....
adoi..adoi.. mak bagi makan gula2 woods je.. tu pon berkesan kat tekak.. sekarang daa okey sikit... haha.. adoi...